ads
Dolls Myspace Comments
SELAMAT DATANG KE ATOPUPBIZ BLOG .. SILA FOLLOW MY BLOG DAN LIKE MY FANPAGE .. TERIMA KASIH DAN SILA DATANG LAGI...

FORMAT SMS 2

Penting:

Setiap transaksi (kecuali Pendaftaran) MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut:
Celcom 013-293 2814 019-362 6147
Maxis 014-218 2871 017-9407534
DiGi 016-961 5945
Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.

1: Aturan Akaun Sendiri
1.1: Daftar ID Yahoo! Messenger (YM)
FORMAT TYM.ID YM.PIN
CONTOH TYM.aweks_kiut.1234
CAJ SERVER RM0.01
CATATAN ID YM ialah alamat email yahoo diri sendiri, TANPA '@yahoo.com'
Semua format transaksi adalah sama antara SMS & YM.
Tiada caj dikenakan untuk semua transaksi menggunakan YM, KECUALI transaksi Daftar
 
1.2: Daftar No Telefon Bimbit Lain
FORMAT TNO.NoTelefon.PIN
CONTOH TNO.0129685727.1234
CAJ SERVER RM1.00 (YM tiada caj)
CATATAN Semua maklumat akaun dan transaksi adalah sama antara nombor-nombor yang didaftarkan. Sebarang masalah yang berlaku jika membuat perkongsian akaun bukan di bawah tanggungjawab kami. Anda telah diberi amaran dalam Terma & Syarat
 
1.3: Hapus No Telefon Sedia Ada
FORMAT HNO.NoTelefon.PIN
CONTOH HNO.0129685727.1234
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
 
1.4: Hapus ID Yahoo! Messenger (YM) Sedia Ada
FORMAT HYM.NoTelefon.PIN
CONTOH HYM.aweks_kiut.1234
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
 
1.5: Tukar Penama Akaun
KETERANGAN Menukar nama yang didaftarkan pada akaun e-Reload. Sebagai contoh, nama asal Ahmad, hendak ditukar kepada nama Fiza.
FORMAT UN.Nama.PIN
CONTOH UN.Fiza.1234
CAJ SERVER RM1.00 (YM tiada caj)
 
1.6: Tukar PIN
FORMAT GP.PIN Semasa.PIN Baru
CONTOH GP.1234.5678
CAJ SERVER RM0.50
 
2: Maklumat Akaun / Laporan Harian
2.1: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisin)
TAIP BAKI
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
OUTPUT Nama, Nombor ID, Baki Semasa (Modal Jualan), Baki Belum Tukar (Unclaim Komisin)
CONTOH: AHMAD, ID n0381, Baki RM99.500 Komisin RM141.500
 
2.2: Laporan Jualan Mengikut Tarikh
FORMAT LAP.Tarikh mengikut format DDMM
CONTOH LAP.2007
CAJ SERVER RM0.01 untuk setiap SMS (saiz laporan mengikut bilangan transaksi, YM tiada caj)
OUTPUT Transaksi, Kos, Waktu, Status
CONTOH: C10.0148186582 RM9.500 @17:54 =Sukses
 
2.3: Rekod Transaksi Terperinci Mengikut Tarikh
FORMAT REK.Tarikh mengikut format DDMM
CONTOH REK.2007
CAJ SERVER RM0.01 untuk setiap SMS (saiz laporan mengikut bilangan transaksi, YM tiada caj)
OUTPUT Waktu, Amaun, Perkara
CONTOH:
14:23 500.000 m b/10.14 (tambah modal melalui maybank pd 10.14am)
20:24 -14.325 Trx #660574 C15.0148750417
 
3: Transaksi Jualan
3.1: Tambah Nilai
FORMAT KodNilai<JARAK>NoPelanggan
CONTOH C5 0139876543
CAJ SERVER RM0.00 (RM0.01 caj laporan jika GAGAL, YM tiada caj)
NOTA Jika ingin melakukan transaksi yang sama dalam tempoh 24 jam sila gn format sms ini
Taip (kod produk).(kali keberapa).(no hp).(pin)
Contoh: C5.2.0139876543.1234
 
3.1.1: Kod Nilai
Celcom C3, C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C20, C25, C30, C40, C50, C100, C200
Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah.
Maxis M3, M4, M5, M6, M7, M10, M15, M20, M25, M30, M50, M60, M100
Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah.
DiGi D5
DP5, DP10, DP30
Huruf D mewakili DiGi, angka mewakili jumlah.
Jika gagal, sila pesan DiGi PIN kemudian serahkan PIN 16-digit tersebut kepada pelanggan. Kod diterima adalah DP5, DP10 & DP30 sahaja.
 
3.2: Tambah Nilai Berganda
FORMAT KodNilai.NoPelanggan<KOMA> KodNilai.NoPelanggan<KOMA> ...sampai habis... .PIN
CONTOH C5.0139876543, M3.0129876543, D5.0169876543, DP10.0169876543, IT10.096543210.1234
CAJ SERVER RM0.00 (RM0.01 caj laporan jika GAGAL, YM tiada caj)
PANTANG LARANG Sama seperti di atas
TAMBAHAN: Jangan topup nombor yang sama dalam satu SMS
 
3.3: Proses Tambah Modal
ARAHAN 1. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:
  • CIMB
    0304-0010-0330-55 (03040010033055)
    BENZMOBILE
  • Maybank
    5530-5601-0247 (553056010247)
    BENZMOBILE
  • Bank Islam
    03-054-02-042593-7 (03054020425937)
    ADAM HADZRIQ ROZLAN
2. SMS butiran pembayaran ke NO. SERVER SEJURUS selepas bank-in/transfer.
FORMAT DEP.NAMA BANK.TARIKH.MASA.JUMLAH.1234
CONTOH Dep.CIMB.10/10/2010.1130am.RM300.1234
CAJ SERVER - tiada -
CATATAN Hantar SMS mengikut format ke NO. SERVER selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! Beri tempoh sehingga 2 jam sebaik SMS dihantar. Hantar semula SMS yang sama jika tiada respon selepas tempoh tersebut.
NOTA *Jumlah minimum untuk menambah modal sebanyak RM50 ke atas.
*Jika membuat pembayaran melalui "Online Banking" sila masukkan emel : anamobile2010@gmail.com
*Selepas bank in mesti sms NO. SERVER TUNTUT CREDIT dalam 48jam, selepas 48jam tdk dilayan !!!
 
4: Pengurusan Upline/Downline SMS
4.1: Daftar Akaun Downline Baru
FORMAT Daftar*nama*alamat*no hp*kod level*1234
CONTOH Daftar*Ahmad*Kajang*0192817661*D*1234
CAJ SERVER RM5.00
NOTA *boleh guna huruf besar atau kecil
*Kenakan yuran pendaftaran berpatutan kepada bakal ahli yang ingin didaftarkan. Tentukan amaun untuk setiap level mengikut citarasa anda, asalkan melebihi caj RM10.00 yang dikenakan kepada anda sewaktu menjalankan transaksi ini.
*Level Third-Retail juga boleh menggunakan fungsi ini. (Rujuk di sini)
 
4.2: Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline
FORMAT 1 TRANS.ID DOWNLINE.JUMLAH(tambah 000 di belakang).1234
CONTOH 1 Trans.Z00111.50000.1234
CATATAN Amaun dibaca tanpa titik perpuluhan, dengan TIGA (3) angka sen
CONTOH: RM123.45 ditaip 123450
*boleh guna huruf besar atau kecil
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
OUTPUT Kedua-dua pihak dihantar laporan semasa
 
4.3: Semak Butiran Akaun Upline/Downline
FORMAT SD.ID DOWNLINE
CONTOH SD.n0614
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
NOTA *ID downline ialah no ID yang diberikan semasa permulaan pendaftaran
 
4.4: Senarai Downline
TAIP LDL
CAJ SERVER RM0.01 untuk setiap SMS (saiz senarai mengikut bilangan downline, YM tiada caj)
OUTPUT ID, Nama, Level, Baki
CONTOH: n0686, Razif, A, 13.490
 
4.5: Ubah Level Downline
FORMAT UL.Id.<KOD>.PIN
KOD D: Dealer
A: Agent
R: Retail
FR: First-Retail
SR: Second-Retail
TR: Third-Retail
CONTOH UL.n0614.A.1234
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
CATATAN Kedua-dua pihak akan terima laporan
 
4.6: Kutip Komisen Overiding Jualan Downline
TAIP TUKAR.ALL
CAJ SERVER RM0.02 (YM tiada caj)
CATATAN Kesemua Baki Belum Tukar akan ditukarkan kepada Baki Semasa (Modal Jualan)
 
4.7: Sekat Transaksi Downline
FORMAT NA.Id.PIN
CONTOH NA.n0614.1234
CAJ SERVER RM0.01 (YM tiada caj)
CATATAN Kedua-dua pihak akan terima laporan